Tandläkarskräck



Står och borstar tänderna frenetiskt. Slog en signal till tandläkaren för att omboka min tid på fredag. Skönt tänkte jag, då skjuter jag på det en vecka. Fick svaret att tyvärr fanns inget ledigt då, däremot fick jag gärna komma imorgon då de hade ett återbud. Tack för den. Sen jag var liten har jag varit en riktig godisgris. När jag gick till tandläkaren så var det inte frågan om ifall jag hade några hål, nej det var snarare hur många hål jag skulle ha just den gången. Och jag lagade alltid utan bedövning. Någon spruta var det inte tal om, hu nej! *självplågare*. Nu när jag blivit gammal och vis har jag fått tandläkarskräck. Inte på det sättet att jag är rädd för att gå dit, jag är rädd för att gå dit och få höra att jag har hål. Hål har jag lagat tillräckligt i mitt förflutna. Säger dom att jag har hål så säger jag att dom har fel. Wish me luck..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0