Jag hade en dröm

Det var jag och Madie, tillsammans med hennes sambo och vänner. Vi stod i kö mitt ute på ett torg för att komma in på en klubb. Fast kön ledde endast fram till ett par vakter som tog betalt, mitt ute på torget, och M var så arg för de tog bara cash. Cash det hade hennes sambo, men inte vi andra. Fast det löste sig, vi blev godkända. Och när vi väl kommit längst fram fick vi vända och gå tillbaka. Alla blev eskorterade in i ett gammalt hus, alla utom vi för vi fick gå själva hon och jag. Varje sällskap hade fått varsitt rum, så vi fick leta upp de våra. Det såg mest ut som en lagerbyggnad i liksom ett spökhus, med helt kala vita väggar. Vi hittade vårt rum en trappa upp, och där inne fanns det en spegel som någon hade plockat ner och lagt intill sig i soffan som tillsammans med bordet var det enda som fanns möblerat. Vi var ett ganska konstigt sällskap, några la sig och sov och de andra blandade drinkar. Eller rättare sagt de blandade sprit med sprit och lite färgad sprit i shottar, vilket var vedervärdigt och inte alls gick att dricka. Så där satt jag, i ett rum i ett gammalt sletet hus och smuttade på en röd shot som mest kändes som t-sprit. Inte nog med det, jag hade betalat för att få sitta där. Tanken var nog att detta skulle föreställa en slags förfest, en förfärlig sådan, men vidare därifrån kom vi aldrig för sen vaknade jag. Vidare hade vi nog inte kommit ändå med tanke på sällskapets status. Anyways. Tolkning på detta? 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0