Min tid

Shit pommesfritt vad jag önskar att jag hade mer tid. Jo jag vet vad man säger, att om man vill något så tar man sig tid. Men jag kan ärligt talat säga att så är inte fallet i mitt liv. Exempel. Såhär är det, jag jobbar, kör zumba och har ett ganska brett kontaktnät av vänner. Brett kan ju definieras men hur som helst så finns det många personer som jag bryr mig om och tycker om. Det jag egentligen hade velat prioritera bort är ju jobbet, men då det är en självklarhet ifall man vill försörja sig så är det ett illa tvång att man går dit. Så låt då säga att på min lediga tid när jag inte jobbar så har jag bokat träff med en vän. Skitbra. Nästa dag kan jag inte träffa någon då jag jobbar som jag gör, väldigt oregelbundna tider, kvällar, halvdagar mitt på dagen etc. Dagen efter det funkar det inte heller pga av jobbet och på kvällen kör jag ju zumban, vilket är något jag verkligen vill göra! Sen har vi dagen efter det, då hade jag kunnat boka träff med någon. Fast då är det ju på det viset att eftersom att jag lever tillsammans med min sambo och hans dotter så kanske man ska försöka träffa dom någon gång också. Okej, då funkar ju inte den dagen heller nej. Sen har vi helgen. Denna fantastiska helg. Jag älskar helg! Men ibland så jobbar jag ju helgen, och då finns det möjlighet att träffa någon. Men jag och min sambo har ju en hel del gemensamma vänner som vi vill försöka träffa ibland.Då har vi söndagen, ja men då kanske jag kan trycka in någon liten träff. Trycka in, lät som att det var ett riktigt måste.. But its not. Eller så är det då jag har bokat in alla mina roliga zumbaevent! Eller kanske en tripp till Malmö. Eller ett biobesök. Ni fattar. Sånt man också vill göra. Jahopp det var i alla fall den helgen. Sen finns ju alla de verkliga måstena. All denna städ och tvätt. Skitgöra. Okej, visst kan man välja. Men vem vill bo i ett ruckel? Ibland kan jag känna mig avundsjuk på alla mina girls som är hemma och är mammalediga. All tid i världen!! Fast det är troligtvis en bild jag har skapat  i huvudet, verkligheten ser väl annorlunda ut antar jag. Men tanken har slagit mig någon gång. Kanske skulle skaffa barn så att jag fick mer tid!? Så jävla motsägelsefullt!



Kommentarer
Postat av: J

mycket mer tid vet jag inte, men man städar i alla fall så man slipper se skiten hela dagen ;)

2012-06-18 @ 17:02:16
Postat av: Anonym

förstår din tanke , har varit där jag med! Tid att vara hemma har jag som mammaledig men inte tid till mig själv! :-(( älskar dock din tanke och tkr absolut att du skulle skaffat Nu nu nu!! /B

2012-06-18 @ 20:55:26
URL: http://be11an.devote.se
Postat av: Anonym

Du är gör go älskade vän!!!! <3 pussar till dig/ mikkis!!!

2012-06-20 @ 07:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0