As promised

Lovade att visa min standardfrulle. Så här är den! Blåbär och hallon blandar jag upp med fil och toppar med havreringar av fullkorn. Mina frolic som dom säger. Pågens nya bröd Kärnsund är toppengott. Jag rostar det, så får man ner GIvärdet, och sen slänger jag på ost eller kalkon. För tillfället är det Allerums prästost som går varm här hemma. Skiva gurka eller paprika till det. Apelsinjuice utan massa tillsatser eller ett glas mjölk. Brukar även koka ägg som jag sedan glömmer bort eftersom jag ställer dom i kallt vatten. Så kommer jag ihåg dessa trycker jag i mig dom med, annars använder jag dom till annat!

Jag står mig hur länge som helst på den här frukosten, viktigt i synnerhet de dagar när jag har sen lunch på jobbet. Då kan det gå fem, sex timmar innan jag får möjlighet att äta igen. Och är man då hungrig som en varg så äter man bara massa extra som är helt onödigt!



                            image description     
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0