Drömmer i termer



Ligger just nu klarvaken under täcket med två tröttisar sovandes intill. Drömde om min tenta. Fattar ni vad sjukt?! En riktig mardröm. Jag var halvt hysteriskt och sprang omkring och skrek, det är ju med helt normalt. Men såhär var det.. Vi kallades i in i turordning och fick stå intill när våra mates skrev, tiden vi hade på oss var en halvtimme. Ingen övervakade och det var mest upp till oss själva att inte hjälpa den vilkens tur det var. Jag fick vänta länge och väl på att komma in, och när dem äntligen kom till mitt namn i listan blev jag inkallad till ett cafébord. Det var en tom uteservering inne i skolan, solen sken och där satt rektorn och hennes assistent. Satte mig ner och fick ett svart pappersark och en silverpenna att skriva med. Första delen av tentan handlade mer om någon slags utvärdering av gud vet vad! Sen fick jag mitt häfte. Första frågan handlade om att en tjej vid namn Desdemona givit upphov till en teckensnittsfamilj i vilken det var stora feta bokstäver som ingick; varför bar hon då just den variant av krona på huvudet som hon alltid gjorde? What? Jag menar HALLÅ!!!!! Hur i hela helvete skulle jag veta detta?! Det fortsatte med att jag och assistenten sprang in på en engelsk pub rakt över gatan, hon höll papprena och jag slängde ur mig den fråga jag nyss fått.. Fast på engelska. De skrattade vänligt åt min hysteriska uppsyn innan jag insåg att detta ej var lönt. Yrade mig tillbaka till rektorn vid cafébordet och upptäcker att mitt tentahäfte är borta. Då visar det sig att assistenten gav pubnissarna detta, tentatiden får således pausas och klanten som ställt till det får rusa iväg igen. Såå Sara, säger rektorn, nu har sexton minuter gått så ca halva tiden är kvar. Dum i huvudet tänkte jag. När häftet åter dök upp var det inte samma häfte som jag haft förut. Jag bläddrade som en galning men i detta fanns bara bedömningsmatriser och några frågor med svar som var utklippta och uppklistrade på ett grönt tjockt pappersark. Tiden var ute och jag storgrät. Hur kunde detta gå till? Rektorn såg på mig med medlidande och ställde en fråga om något säkert betydelsefullt. Minns bara att jag svarade att det var ju sjukt irrelevanta frågor. Nej jag vet, svarade hon mig, det var tydligen nåt mer program som skrev och en del kurslitteratur kom därifrån. Och hur satan skulle jag kunna svara på frågor ifrån någon annans kurslitteratur? Jag fick inte ens samma frågor som resterande i klassen fick. Fick svaret att det blivit ett litet missöde där..

BOOOM!!! Klarvaken. Fattar ni. Jag är helt toppad och klockan är halv åtta här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0