Hur dum får man va?



Gick och växlade pengar när jag kom till stationen nu i eftermiddags. Satte mig därefter i godan ro för att invänta tåget. Allt i vanlig ordning. Vänder upp blicken från telefonen och får syn på ett par glada tvillingar som jag inte sett på hur länge som helst. De hade haft sin Mami på besök och väntade nu på att hon skulle köpa biljett hem. Vi stod där länge och väl, pratade på och skrattade då deras Mami försiktigt inflikar frågande om det var 15.58 tåget skulle gå. Nej nej, svarar jag, betonade att tåget skulle gå 48 och inget annat. Hennes panikslagna ögon mötte mina och jag sneglade upp på klockan i taket, kollade ner igen och sedan upp för att titta ytterligare en gång. Men, hörde jag någon säga, då har ju tåget redan gått! Vad fan. Där hade vi stått och traggat bara för att missa tåget med två minuter. Hur jävla dum får man vara? Så idag har jag väntat på tåget lite längre än vanligt, närmare bestämt en timme och femtio minuter. Smart, verkligen. Men jag fick ju sällskap och det är väl något man kan skratta gott åt längre fram i tiden. Nu behöver jag mat.









Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett tips är att hoppa på hlm tåget mot Krstd om det händer igen!!
Det är snabbare och du har oftast 2min i hlm att ta dig till osbytåget!! Funkar om du kutar gärnet och knuffar folk ur vägen!!
Trust me, gjorde det många ggr/Bella

Svar: BRA TIPS!
Sara Evelina

2012-11-21 @ 11:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0