Bloggdöd

 
 
Sanna mina ord, idag har jag varit dålig på att skriva. Vi hade besök igår och det var mysigt, så mysigt att det slutade med att jag somnade. Vi hade ca 700 grader varmt och klockan var drygt halv tre. Jag bad så hemskt mycket om ursäkt och förklarade att jag ju faktiskt jobbat och alltså varit uppe sen klockan sex, så i runda slängar hade jag varit vaken i tjugoen timmar. Ansåg själv att det var ganska förlåtligt. Och efter att ha tryckt i mig en hel pizza efterföljt av av fortsatt ätande hela kvällen kände jag mig sprickfärdig. En halv flaska vin var vad jag fick i mig i dryckesväg. Och fem liter vatten. Kombinera den mättnadskänslan med värmen så kanske ni förstår att jag inte riktigt lyckades hålla mig vaken. Har också känt mig riktigt seg hela helgen, inte varit sugen på något förutom att bädda ner mig och läsa. Har nog varit lite drömsk. Ja, det skulle jag nog vilja säga. Jag har mer varit någon annanstans i tankarna än i nuet. Långt fram och långt bak, planerat och funderat. Funderar gör jag en hel del, det har jag ju alltid gjort visserligen, men extra mycket nu den senaste tiden. Nu när allting känns så bra hittar jag nya saker att lägga tankarna på. Jag vet att jag aldrig blir nöjd, generellt sett med någonting, jag strävar alltid efter bättre. Och i det här fallet väljer jag att se det som en av mina starka sidor, för det väljer man ju själv. Ur vilken vinkel man vill se saker. Och jag funderar mycket över framtiden, vad behöver jag göra för att bädda för min framtid? För det är ju upp till mig att se till så att det blir som jag vill ha det, det är ingen annans ansvar. Allt inpräntande av planeringsarbete har nog fastnat i bakhuvudet på mig verkar det som, och det känns bra. Dessutom så har jag parallellt med allting annat hela tiden mitt grupprojekt i ena hjärnhalvan. Bröllopet. Jag fascineras fortfarande över att det faktiskt var en av huvuduppgifterna i den här kursen! Jag älskar det. Älskar älskar älskar ääälskar. Det. Och min stora utmaning i detta blir att förlita mig på mina gruppmedlemmar. Att samarbeta och förklara, att dela ut förståeliga direktiv och samtidigt hålla mig på god kant och göra gott intryck. Jag vill göra på riktigt. Men hej! Det är väl det tanken är att jag ska lära mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0