Go by train



Segt att ta sig upp tidigt efter långhelgens sovmorgnar. Riktigt sliten varning. Men jag hittade till tåget och slog sällskap med Mami som åkte med i en kvart. Det som känns så jävla bra förresten, om man ska prata om att vara sliten och orka gå upp tidigt. Numera ser jag liksom fram emot det jag går upp till. Jag kommer alltid att vara trött på morgonen, oavsett anledning att gå upp, det bara är så eftersom att jag mer eller mindre är en kvällsmänniska. Och jag kan ju säga att det underlättar nåt enormt att se fram emot dagen man går upp till. Det ska bli kul att komma ner och pyssla med originalproduktion. Däremot tror jag att jag ska satsa på lite living on the edge framöver. Ta det tåg som egentligen är lämpligast, även om detta betyder att jag alltid kommer att komma fem minuter sent. Fem minuter sent eller sextiofem minuter tidigt? Fint folk kommer sent säger man ju, missbrukar nog den frasen lite lagom men vid rätt tillfällen.

Ni vet förresten den där felaktiga boken som jag har morrat över! Har äntligen fått tag på säljaren som bad så hemskt mycket om ursäkt, och givetvis skickade korrekt bok. Som kompensation fick jag dessutom behålla den bok han skickat fel. "För svett och tårar". Det kändes ju inte riktigt rätt men han insisterade. Ja, what to do? Sell it! That's what to do.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0