Multitasking is My middle name


Nu när vi ändå haft samtalsämnet Planering på agendan så kan jag ju berätta vad jag har insett den senaste tiden. Människor har tittat på mig och skrattat när jag berättat vad jag studerar till. Kommentarer som "jo Sara det passar ju dig, organisering och struktur". Jag har skrattat tillbaka och förstått vad dem har menat. Det finns två sidor hos mig, det finns hyfsat många sidor hos mig de facto, vilka har varit olika dominerade under olika perioder. Det finns den som är på gränsen till oseriös, flummig, festlig, humoristisk. Takes nothing serious, tar dagen som den kommer. En annan är tidsplanerad, organiserad, nästan manisk gällande ordning och reda. Oftast kan jag strukturera mig själv så att det finns en balans mellan dessa, tillsammans med flera andra egenskaper och svagheter givetvis.. men det har inte alltid varit så. Jag har ju nästan skrikit ut hur lycklig jag är efter att ha börjat läsa. Jag har omstrukturerat mig själv. Och helt ärligt talat så tänker jag planering. Jag är planering. Och jag har varit sån länge. Det har funnits gnagande i bakhuvudet hela tiden, jag har bara aldrig reflekterat över det. Det har ju varit Jag, jag bara fungerar så. Det är mitt sätt. Ofta är det så. Det du tar för givet hos dig själv kan vara din starkaste egenskap. Jag planerar liksom vilken väg jag ska köra för att få kortast runda möjligt. Jag planerar, morgon som kväll, i vilken ordning jag ska sätta i linserna, skölja ansiktet, borsta tänderna och använda flour. På minst möjliga tid. Det är bäst. Jag värdesätter min tid eftersom det är mycket som ska göras. Men jag bara gör det, jag planerar det. Men jag planerar på rutin, det görs av sig själv. Mulitasking borde vara mitt andranamn. Nu tänker som sagt säkert alla som känner mig främst från min ena sida att det här är lögn. Jag är ju världens tidsoptimist och väntar man på någon så är det på mig. Men jag ska säga att jag faktiskt hinner med sjukt mycket på kort tid, om jag bara satsar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0