Så jävla nöjd

 
 
Vilken skilland det är att skriva på en dator jämförelsevis med telefonen. Jag är ju bekväm nowadays och skriver alltid via telefonen, det slutar även alltid med att jag irriterar mig på att skriva via telefonen. Man får ju kramp i fingrarna liksom, och så "rättstavar" den mina ord. Om man vill hitta på ord själv så ska man väl få göra det tycker jag. Fast nu har jag helt hamnat på ett sidospår, detta var inte alls tanken att jag skulle skriva. Jo såhär är det, att jag är ledig idag. Jag har nämligen den fula ovanan att tänka på mig själv som ledig när jag inte har schemalagd skoltid. Detta är ju vansinnigt uppochner om man ska vara helt ärlig. När jag inte har schemalagd skoltid så har jag egen studietid. Självstudietimmar. Flera personer är sjukt bra på att gnälla om att vi har fått för lite tid till diverse saker, det gör inte jag. Jag inser att om jag är dåligt förberedd eller om jag tycker att jag har blivit tilldelad för lite tid så är det mitt eget fel. Vi har fått inpräntat att vi är vuxna människor och benägna att fördela vår tid själv. Tänk att någon ska behöva tala om det, att vi är vuxna människor. Personligen så tycker jag att det känns ganska patetiskt och jag har valt att ta ansvar för mig själv. Och det kan jag vara väldigt uppriktigt och erkänna att jag långt ifrån har gjort på ett bra sätt. Men kära vänner, nu kommer vi till poängen. Idag har jag tagit ansvar, och jag har gjort det bra. Blir nästan lite löjligt stolt över mig själv. Jag har skrivit färdigt en inlämning som inte ska vara färdig förrän om en dryg månad. Så jävla nöjd. Varför gör man inte såhär oftare?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0