All i ever wanted was the world




Det är intressant, det här så kallade livet. Life. Det finns så många olika versioner och framförallt så är det ett faktum att det blir vad du gör av det. Mitt liv här är så olikt det där hemma. Over there, på andra sidan jordklotet. Så långt iväg men ändå inte mer än ett videosamtal bort. Jag är ingen äkta backpacker, det vet jag, men jag är en traveller. Allt jag någonsin velat ha är hela världen. Och den finns här, mitt framför mina fötter.

Jag vill se världen, jag vill uppleva den. Jag kan inte förstå hur man kan binda upp sig på en enda plats för resten av livet!? Den här resan är något av det bästa jag har gjort, och jag vill fortsätta den tills det att jag upphör att existera. Det är en välsignelse att få möta alla fantastiska, och ehm mindre fantastiska bör väl tilläggas, människor och att få vara en del av... Ja, en del av vad? En del av världens helhet kanske. En del av allt det där som gör allting möjligt. Jag saknar alla mina underbara människor hemma men samtidigt är hemma det sista stället jag vill vara på just nu. Hemma ja. Hemma kan vara så mycket mer än bara den plats där man bor. Jag kan inte få nog av alla nya intryck, det är precis som att man är född på nytt och alldeles nyss öppnat ögonen. Redo att ta sig an vad än som väntar. Jag vill till californien. Till Miami, new york, las vegas, san fran och the city of angels. Jag vill till Sydamerika. Till Brasilien och karnevalen i Rio. Jag vill dansa på stranden i copacabana och dansa tango i Argentina. Men mer än något annat vill jag fortsätta le. Min kropp bubblar över av glädje och porlar ut genom min mun i form av högljutt skratt. Jag är lycklig. Låt det aldrig ta slut.



Kommentarer
Postat av: fru Wihlborg

<3

2013-08-28 @ 20:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0