Min dag


Klockan 7.36 skulle jag sitta på tåget. Klockan 7.44 vaknade jag hemma i sängen. Kände paniken stiga då jag hade en tid att passa nere på Exakta idag. Just idag. Jag skulle vara representanten ifrån vår grupp, endast jag skulle alltså delta på studiebesöket.. och vad händer!? Jag försover mig!!!! For upp ifrån sängen och hoppade i gårdagens kläder, vet alltså knappt hur jag ser ut idag. Fick ta bilen och köra i ilfart de tre milen till nästa tågstation, missade trots detta det tåg jag siktat på med ca en minut. Kände mig gråtfärdig och fick springa till ett pågatåg, som tack och lov skulle avgå några minuter senare. Checkar skånetrafikens app och lugnar nerverna när jag ser att jag kommer att hinna med en Stadsbuss om jag skyndar mig när jag kommer till Malmö c. Strax innan vi rullar in på centralen kollar jag appen igen för att ha full koll, ser då att just den turen jag ska ta blivit ändrad och avgått tidigare än beräknat. Vad är oddsen?! Gick fram och tillbaka utanför stationshuset och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Hoppade på en buss i ren förtvivlan och hoppades på det bästa. Det var det mest lyckade draget jag gjort idag faktiskt. Hamnade hyfsat rätt fram till bytet till nästa buss. Vägarbeten överallt och min hållplats var avstängd, givetvis. Fick gå omkring tre kilometer, thank god for kartor och platstjänster, hamnade på ett industriområde. Fick fråga en lastbilschaufför, den enda människan inom synhåll, om var jag faktiskt befann mig. Vilket inte heller han kunde svara på. Efter diverse djupa suckar kom jag fram, svettig som en gris med andan i halsen. Fick kommentaren att det är lugnt, vi väntar fortfarande på många. Klockan var då 9.59. Always on time.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0