Saker förändras, precis som vi

 
 
Kom för en stund sen hem från dagens arbete och kände att jag behövde äta någonting. Ägg, ananas och mackor blev det idag. När jag ställde mig för att koka ägg fick jag en minnesbild från när jag var liten. Mamma som fick koka ägg i omgångar eftersom att alla ville ha dem olika. Kommer ihåg att jag höll på att spy när jag såg henne äta löskokta ägg. Fy. Fan. Så kommer jag aldrig att äta ägg, vet jag att jag tänkte. Så sitter jag här idag, och äter inte ägg utan att de är löskokta. Eller på andra sätt men då kletiga, gulan ska rinna. Så gott det är! Och så mycket annat som hela tiden förändras. Värderingar, ordförråd, självkänsla. Alkoholintag. Tänk att man nu dricker för att det är gott och inte bara för att bli full. Eller bara sätt att sminka sig på. Allt förändras. Alltid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0