Bullshit

Jo men fine. Ska du kritisera mig så gör det då med konstruktiv kritik. Tänk att man lägger energi på att tycka olika om vardagsbestyr och hushåll, lägga energi på att vara oense alltså. Hur står man ut? Ger man upp? Fan vad sorgligt i så fall. Tragiskt. Men orka? Så avtändande så det finns inte.

T.ex Jag: okej men då gör vi som så att man plockar undan efter sig själv hädanefter. Så kan man inte klaga.
Han: nej men vi är fler och man hjälps åt.

Detta är ju ett fantastiskt svar! Om det hade varit så enkelt att det faktiskt hade funkat. Och det inte slutar med att hjälpas åt innebär att den som reagerar är jag. ALLTID jag. Och anklaga mig inte en gång till för att förvänta mig att du ska plocka undan efter mig. Jag förväntar mig inte ett skit av dig. Lämnar jag nåt är det jag själv som har det i ryggen sen. Det är bara dum bullshit att försvara sig med.

Just nu ser jag bara det negativa i situationen jag befinner mig i. Jag är inte någons morsa och tänker inte behandla en vuxen människa som ett barn. Inte ska man väl behövs göra det Fy vad nedvärderande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0