Drömmar om frustration



Idag stod klockan på 0800 och en planerad långfrukost skulle avnjutas innan arbetet kl 1000. Så vad händer? Klockan 0900 vaknar jag med ett ryck. Ett sånt där ryck man vaknar med då man är övertygad om att man försovit sig. Jag har drömt djupa drömmar om frustration inatt. Om att göra färdigt arbeten. Då man under tidspress arbetar med produkten som ska färdigställas, men när det inte fungerar. Relaterar detta lite till min nuvarande livssituation faktiskt. Idag förbannar jag mig själv för det faktum att jag återkommande tackar ja till jobb. Ja ja ja ja ja. Min hemtenta (som lämnades ut i tisdags kl 0800) ska lämnas in kl 23.55 och jag arbetar till kl 19. Grattis Sara, du har några timmar på dig att komma på ett upplägg och formulera en större del text. Varför har hon inte gjort den tidigare då? frågar ni er säkert nu. Jo, för jag har inte haft tid. För jag har JOBBAT! Ikväll kan vi snacka om att flumma, det säger jag bara. Sen blir det bums i säng för att imorgon välkomna en ny arbetsdag. Och på lördag. Och på söndag. Nu har jag kastat i mig frukosten utan att tugga för mycket * tar för lång tid * och fylls av en känsla av att vara så stressad inombords att jag bara vill lipa. Gråta hysteriskt. Men vad fan hjälper det. Bit i det sura äpplet och lär dig till nästa gång, så skulle ni säga.. Right!?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0