Awkward situation

Lillasyster sov hos mig inatt, och när vi lägger oss så berättar hon om Boschmaskinen. Såhär ligger det till; igår när jag satt på rast så ringer lillasyster ifrån kassan och pratar om en Boschmaskin. Fattar inte vad hon dillar om men bad i alla fall henne att ringa till X då jag själv satt på rast. Aa men det är ingen där som svarar sa hon då. Jag tittade på övervak och lugnade henne med att jag såg att X var springandes på väg till kassan. Inte mer med det, reflekterade inte mer över detta på hela dagen. Men så som sagt när vi ska lägga oss så utbrister hon, aalltså jag måste bara berätta en sak! Det visade sig att brevbäraren varit och lämnat posten för dagen, senare kommer en postnisse, eller i det här fallet en postnissa (kanske till och med en posthen), in med en boschmaskin i handen. En ny maskin som jag förstod det som låg i sin kartong. Hon gav lillasyster en blick i kassan och ställde ljudlöst frågan om hon typ skulle ställa den där. Efter en lite förvirrad ögonkontakt ställdes maskinen i kassan. Lillasyster ringde efter X och berättade att det varit en postnisse, nissa, inne och lämnat av en maskin i kassan och bad således honom att hämta den så att den inte låg i vägen. Efter långt om länge dyker brevisen upp i kassan för att betala, hon har alltså varit och handlat. Hon ger lillasyster en helt förfärad blick och frågar panikslaget var hennes maskin tagit vägen!! Lillasyster lyfter luren men får inget svar, ringer till mig som avspisar henme men får till slut tag på X som kommer springandes till kassan. Hon förklarar att hon nog missuppfattat hela situationen och bad X att återigen hämta boschmaskinen. Det här gången för att lämna tillbaka den till sin rätta ägare. Stackars lillasyster skämdes som en hund och ringde till mig för att hon tyckte situationen var väldigt pinsam. Det fattade ju inte jag i alla fall men jisses vad jag tröttskrattade när hon berättade detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0