Mitt land

Alltså mitt land, och nu menar jag inte mitt land som i sverige sverige gult och blått, utan mitt land som i mitt trädgårdsland. Ja mitt trädgårdsland är bara helt katastrof! Jag fattar inte hur mycket ogräs det finns. Hur som helst såhar jag hållt på att rensa ogräs hela förmiddagen, so not my thing to do! För det första så hittade jag inte mina söta blommiga trädgårdshandskar som jag köpt enbart till mitt land så jag fick ta fryspåsar. Kan tänka mig att den synen såg ganska rolig ut om någon råkade titta in på baksidan av vår trädgård just då. Hej hej här står Sara i shorts och bh mitt bland ogräset med fryspåsar på händerna. Vi har ju ganska bra insynskydd då vi har vallen ut mot vägen på ena sidan och huset som skymmer mot cykelvägen på andra, men eftersom att huset är fristående så kan man ju gå längs med ena sidan. Där är det fri insyn och just i den skottlinjen ligger.. mitt land! Det var ju som sagt det första och för det andra så får jag panik när jag känner att det börjar krypa längs kroppen, eller när skorna fylls med jord. Så varför jag har tagit på mig att sköta ett trädgårdsland? Det vettifan varför. Men jag hade nog en vision, jag har alltid massa visioner, att det skulle vara mysigt och husligt. Och ekovänligt att odla själv. Odla själv, my ass! Nog fan växer det, det vill jag lova. Men det som växer är ju inte det som borde växa. Det tar ju aldrig slut. Jag har alltså stått hela förmiddagen bland äckliga kryp med röven i vädret, och okej man ser att det är rensat. Och hur ser man att det är rensat, jo! för jag har lämnat spår. Ni vet när man ser att någon varit och haft picknick eller grillfest någonstans, för det ligger massa rester utspridda all over the place. You got it, så ser mitt land ut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0