Aim high

Jag sitter och läser en tidning. Jag Sitter faktiskt och läser en tidning. Kan inte minnas sist jag yttrade de orden. Sist jag hade tid, eller tog mig tid, till att sätta mig ner och bara vara. Bara läsa. Som den där boken ni vet, Du leder, rekommenderade den som fan och jag har fortfarande inte läst mer än 30 sidor. Hallå ja, vad hände där?! Ibland känner jag att jag har världens tråkigaste liv. Allt går ut på att man ska städa, diska, tvätta, laga mat, pyssla hemma och andra diverse stuff. Samt arbeta på ett ställe som inte ger mig ett smack, där jag alltid kommer vara den lilla sextonåriga extrajobbaren som jag var när jag först kom dit. Ej att förglömma. Och allt detta gör att man inte har ork över till det där andra, det som man helst av allt skulle vilja göra! Jag vill inte vara sån. Det jag strävar efter är att må bättre och vara en bättre Sara. Och hur kan jag bli det? Jo, genom att ta tag i mitt liv (vilket jag har gjort, och väntar febrilt på ett besked!) och se en orsak till varför jag troligtvis kommer ha röven full av uppgifter i tre år. En framtidstro som gör att jag kämpar och tar mig igenom alla hinder som kommer att uppstå på vägen. Jag kommer att plugga på heltid och ha två jobb vid sidan av detta. Det ena för att jag kommer ha sämsta ekonomin och således är beroende av den inkomsten, det andra eftersom att det är något jag aldrig kommer att ge upp. Jag vet att jag kan, och jag kommer, att skaffa mig ett bra jävla jobb. Jag vet att jag kan, och kommer, att dra in pengar. Vi har det bra nu, absolut! Men jag nöjer mig inte med bra. Bra existerar inte i mitt huvud, det har det aldrig gjort. Jag har alltid drömt större drömmar än så och det finns ingen annan än jag som kan förverkliga dem. Jag ska tjäna pengar och skaffa städhjälp för att få tid över till allt det där andra. Säkra framtiden för min familj innan den utökas, och för att jag har en förhoppning om att vara en bättre Sara. För alla. Ganska fina planer ändå, dont you think?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0