Att ta tjuren



Oj vad jag tentapluggar. Jag gör faktiskt det. Det bara känns.. inte så (!?). Hur ska det kännas liksom? Jag läser och antecknar och tänker och fortsätter. Det betyder väl att man pluggar? Kanske för att jag tycker att det jag läser är intressant?! Jag VILL verkligen lära mig detta. Jag vill kunna det. Det bara känns så hopplöst emellanåt, jag har ju väldigt svårt för det här med att välja det ena eller det andra. Inom det mesta. Velar in i det sista och ångrar mig när jag har väl har valt endera. Så fotografisk minne hade varit att föredra då jag har lite svårt att memorera ALLT. Försöker verkligen sålla, men sållar jag rätt?! Får en överväldigande känsla av att vilja lägga mig ner på golvet och gråta som ett litet barn, frågan är ifall det hade gjort någon nytta? Får väl gå på magkänsla antar jag. Jag lär ju mig och det gör jag för min egen skull, men det räcker ju inte riktigt hela vägen. Man ska ju bli godkänd också..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0