Detta är konst


Sitter ensam i soffan med mitt honungsvatten kryddat med ingefära och kanel. Kurerar mig med diverse antiinflammatoriska "naturläkemedel" och hoppas på det bästa. Hittade nyss en film om coco chanel som jag startade. Blir så sjukt inspirerad av dessa gamla filmer, fantastiskt vackra med spektakulär klass. Insåg att ett glas vin hade varit mer passande än mitt honungsvatten dock, men vad göra? Vin blir det imorgon, that's for sure. Så när jag nu har sett drygt tjugo minuter in i filmen slår det mig att den är på franska. Älskar franska så det är ju bara positivt. Men den är otextad. Och här snackar vi problem. Nog för att jag kan presentera mitt namn på språket men mer skillad än så skulle jag under inga omständigheter skryta med. Dessutom hade en lika djupsinnad själ varit att föredra som sällskap. Tänk att kunna dricka vin och förundras tillsammans med någon. Istället för att sitta här ensam. Detta är konst. Vem vill titta film med mig?




https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/546449/images/2012/pic_50944f4be087c369741eaaa9.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0