Sugiga instruktörer

 
 
Det finns instruktörer och det finns instruktörer. Förra helgen var vi på möhippa ju och vi skojade till det med lite pole dance. Jag älskar pole dancing. Enormt megagrym träning och roligt är det med. Jag och en kär vän till mig köpte varsin stång för några år sedan, första gången vi använde dessa höll vi på till klockan fem på morgonen.
 
God bless youtube! Vi sökte på videos hela natten och lärde oss genom att härma det personerna gjorde i videoklippen.
 
Även om det inte var de mest graciösa rörelserna så var träningsvärken inte nådig dagarna efter. Det gjorde ont i muskler vi inte visste fanns och att lära sig en låsning med benen resulterade i hårt arbete och flertalet blåmärken. Men vi fortsatte och vi hade riktigt riktigt roligt.
 
Så om vi återgår till förra helgens lektion. In kommer en liten pimpinett utländsk instruktör med lagom uppkäftig attityd. Glada och förväntningsfulla som vi är snittrar vi på och den blivande bruden ställer mig frågan ifall jag testat detta någon gång tidigare. Med skrattet i halsen delger jag henne mina bristfälliga erfarenheter samtidigt som resten av gänget fnittrar om hur orättvist det är att jag är dansare. Instruktören synar mig uppifrån och ner och frågar syrligt vad för typ av dansare jag är. Jag svarade henne att det numera mest är zumba som gäller och det är ju lite skillnad på det gentemot vad vi skulle göra under denna dag. Jotack tyckte hon, zumba är ju enbart skaka röv. Jag skrattade åt hennes kommentar och menade att jag inte höll med, sen fick hon agg mot mig. Hon gjorde narr av zumba och slängde ur sig en sarkastisk kommentar angående att jag kunde ju hålla lite uppvärmning då. Efter att ha påpekat att det inte riktigt var därför vi var där startade hon lektionen. I tio minuter fick vi lära oss hur man går runt stången. Jag trodde att hon skämtade, men det gjorde hon alltså inte. Hon förmanade oss att sluta fnittra, vi skulle vara sexiga och inte hålla på att skratta. Lite märkligt kan ju tyckas eftersom att vi var på möhippa och var där för att ha roligt. Sen fortsatte hon att visa fyra olika sexiga rörelser som vi skulle ha lärt oss efter en genomgång. Jag hade kunnat slå något hårt i huvudet på henne, men motstod impulsen. Det mest intressanta tyckte hon nog var att titta på sig själv i spegeln när hon dansade, det var till största del det hon gjorde under en timmes tid. Så jag vill avsluta med en liten varning:
 
ÅK INTE TILL HELSINGBORG FÖR ATT TESTA POLE DANCING! Då möts ni av en liten bitch. Malmö ska vara bättre har jag hört.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0