Fånga dagen och var förutseende


Då var hösten verkligen på intåg. Blir alltid lite nedstämd när jag inser detta. Många utbrister saker som: åh, mysiga hemmakvällar.. Åh, mysa ner sig med en filt och en bra bok med en kopp te i handen. Och alltså fine, jag kan väl köpa detta. Till viss del. För mig handlar hösten om att det är den tid mitt frysande börjar. Jag fryser och fryser och fryser. Spelar ingen roll vad jag gör för jag fryser och jag gör det så att fingrar och tår blir vita utan blod. Sen när jag försöker få upp värmen så blir jag slutligen så varm så jag håller på att avlida. Får kleta på sju lager smink eftersom jag aldrig vet när jag kommer blossa upp. Och fest någon? Kan INTE gå i ärmlösa kreationer. Får sminka mig från panna till tutte, så polo är toppen för mig. Människor som inte känner mig brukar undra vad som händer. Det ser ut som att jag får en allergisk reaktion. Näsan svullnar upp lika mycket som mina fingrar *av värmen* och bli helt röd. Kan jag sansa mig så lugnar det oftast sig efter ett litet tag. Kan jag inte så får jag mest panik, och börjar jag få det så kan jag inte andas genom näsan (för den har satt igen så mycket). Och det vet vi ju alla att kan man inte andas genom näsan så tar det dubbelt så lång tid att komma ner i varv, eftersom att det är just att andas genom näsan man ska göra vid ett sådant tillfälle. Då brukar, eller brukade ska jag egentligen skriva, min kära vän otrivin komma väl till pass *psykologiskt eller vad*. Lite nässpray, jag kan andas, jag blir lugn. Ganska logiskt. Under hela min gymnasietid, även längre än så, gjorde detta att jag var heeeelt nässpraysberoende. Med tanke på detta så var jag också konstant förkyld, gissa om man blev resistent!!? Hur som helst, det finns ju bra delar med hösten också. Typ som att... Jag fyller år! Och att man då får presenter. Vilket ju alltid är kul! För övrigt tänker jag mig att jag överlag hinner med mer under hösten. Att det är enklare på något sätt, eftersom man inte lever samma sociala liv med alla dessa måsten (många gånger mina egna måsten alltså). Exempelvis på att vara ute i solen när den väl visar sig. Fast det kan vara något jag mest försöker intala mig själv för att kunna stå ut. Förra året var bra! Då hade vi typ sju miljoner grejer bokade i november. En av årets värsta månader!!!! Det gäller att vara förutseende och planera in massa kul, då går det ganska bra. Det går fort när man har roligt, heter det ju. Nu har jag sagt så många kloka ord så jag har inte fler på lager för tillfället. Mot arbetet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0