Complaining


Har fått höra ryktesvägen att en föreläsare vi haft i veckan klagat på vår (studenternas) brist på engagemang under föreläsningen. Jag gick därför och lämnade ett klagomål jag med. Berättade att hon faktiskt är en utav de sämsta föreläsare vi någonsin haft, förmedlade direkt känslan av att vara totalt ointresserad, såg sjukt uttråkad ut och suckade lite emellanåt. Skärmade helt av hela sin publik och tittade inte upp på oss förrän efter ca en timme. Drog igenom var slide i sin PP på kanske två minuter och hoppade fram och tillbaka. Det blev riktigt pinsamt och till slut var hela salen bara ett enda stort fniss, folk kunde inte låta bli att skratta. Det var det eller gråta. Vi hann skriva halva meningar och lyckades inte få grepp om vad hon faktiskt ville förmedla.

Tycker att detta är tillräckligt argument för att tappa engagemanget hos sina åhörare. Hur kan man tro att man ska kunna göra andra uppmärksamma när man har noll engagemang själv? När hälften går i paus kanske man ska börja fundera!? Synd för det kunde varit riktigt bra information!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0